rebeckalinden.blogg.se

Jo

Publicerad 2014-09-03 23:09:22 i Allmänt,

Såhär är det. Jag använder den här sidan till att få ner sådant som jag funderar på eller som jag känner. Det är inte alltid sådant som går att få ner i text. Oftast går det inte alls att få ner ens en bråkdel av det jag tänker och känner i text, på papper eller ens i ord. Men, när saker känns tuffa så kan det (om så bara för en liten liten del) underlätta det tryck som mitt huvud och kropp har hela tiden, om jag skriver litegrann. Det kan räcka med vetskapen om att jag fick tag i det där ordet, eller jag fick tag i den där tanken för att det ska kännas bättre. I mitt huvud snurrar det. Hela tiden, dygnet runt. Oftast är det inte något jag lägger någon större vikt vid eftersom jag inte har varken tid eller ork att bry mig om allt som snurrar. När jag struntat i allt som snurrat runt under en dag och låtit det vara, då kommer det oftast ifatt mig på kvällen. Jag kommer liksom inte undan det där hur jag än bär mig åt. Ikväll är en sådan kväll då jag väljer att försöka få fatt i något av det där vimlet som finns i huvudet genom att skriva. De inlägg som kommer upp här skapas oftast under just sådana tillfällen när jag känner att jag måste få ut något någonstans. Jag gör det för min egen vilas skull. Inte för någon annans trevliga läsnings skull. 

Ikväll är jag trött på mig själv. Trött på att vara den där ängsliga personen som oroar sig för allt. Trött på att jag är jag. Och så får det vara ikväll. Tänker skita i det och fly in i Mikael Blomqvist och Lisbeth Sahlanders värld istället. Godnatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Lindén

Jag är en tjej född 96 som för tillfället läser Sam på Falu frigymnasium. Här försöker jag b.la sätta ord på det som rör sig i mitt huvud, annars skriver jag vad som än dyker upp!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela